Reklamacja
Kupujący składa reklamację w formie pisemnej bądź przesłaniem maila na adres info@aurumpro.pl lub na adres Siedziba Sprzedawcy
VMJ PRO, s.r.o.
AURUMPRO
Litoměřická 879/1
190 00 Praha 9
1. POSTANOWIENIA WSTĘPNE
Niniejsza procedura reklamacyjna dotyczy zakupu dowolnego towaru zgodnie z Umową Sprzedaży. Regulamin Reklamacji szczegółowo określa prawa i obowiązki Sprzedającego i Kupującego, którym może być osoba fizyczna lub prawna, czyli przedsiębiorca lub konsument w rozumieniu art. 1. niniejszych Warunków Ogólnych. Gwarancja w ramach niniejszego postępowania reklamacyjnego dotyczy towarów zakupionych na podstawie Umowy Sprzedaży i których reklamacja została zgłoszona w okresie gwarancyjnym.
2. KONFLIKT Z UMOWĄ KUPNA
- Kupujący -konsument
Roszczenia Kupującego-konsumenta mają w szczególności zastosowanie w Kodeksie Cywilnym. Jeżeli Kupujący-konsument stwierdzi uszkodzenie dostarczonego towaru tj. (wadę towaru), różnicę pomiędzy dowodem dostawy, dokumentem podatkowym (fakturą),a faktycznie dostarczonym towarem, lub różnicę pomiędzy opisem towaru znajdującego się na dowodzie dostawy lub fakturze oraz rzeczywiście dostarczonym towarem (zwłaszcza pod wyględem jakości, ilości,stanu) lub wraz z przesyłką nie otrzymano prawidłowo wypełnionego dowodu dostawy lub faktury, zalecamy bez zbędnej zwłoki po otrzymaniu towaru skontaktować się ze Sprzedawcą w celu usunięcia problemu.
W przypadku Kupującego-konsumenta za sprzeczność z Umową sprzedaży , która pojawiła się w terminie 6 miesięcy od dnia odbioru towaru uważa się za sprzeczność istniejącą w chwili jej odbioru, chyba że jest to sprzeczne z charakterem rzeczy albo, udwodniono, że jest odwrotnie. Jeżeli towar po odbiorze przez Kupującego-konsumenta jest niezgodny z Umową Sprzedaży, Kupujący-konsument ma prawo żądać od Sprzedającego bezpłatnego i szybkiego przywrócenia towaru do stanu odpowiadającego Umowie Sprzedaży, poprzez wymianę towaru lub jego naprawę; jeżeli takie postępowanienie jest możliwe, Kupujący-konsument może żądać rozsądnej obniżki towaru lub odstąpić od umowy.
W przypadku gdy Kupujący-konsument wiedział o niezgodności z Umową Sprzedaży w chwili odbioru towaru, a mimo to przyjął towar bez zastrzeżeń lub w przypadku gdy niezgodność z Umową Sprzedaży spowodował sam, Kupujący- konsument nie jest uprawniony do nieodpłatnego doprowadzenia towaru do zgodności z Umową Sprzedaży.
- Kupujący przedsiębiorca
Kupujący przedsiębiorca ma obowiązek sprawdzić towar możliwie jak najszybciej po tym jak zauważył uszkodzenie towaru.Jeżeli Kupujący przedsiębiorca nie sprawdzi towaru lub gdy nie zorganizuje jego sprawdzenia w momencie możliwego ryzyka uszkodzenia towaru, może on dochodzić roszczeń z tytułu wad ujawnionych w trakcie oględzin tylko wtedy, gdy wykaże, że towar miał już te wady w chwili możliwego uszkodzenia towaru.
Sprzedawca odpowiada za wadę towaru z chwilą przejścia niebezpieczeństwa uszkodzenia towaru na Kupującego przedsiębiorcę, chodźby wada pojawiła się dopiero po tym czasie.Sprzedawca odpowiada także za wadę, która powstanie po upływie niebezpieczeństwa uszkodzenia rzeczy, jeżeli jest ona spowodowana naruszeniem jego obowiązku. Jeżeli Kupujący przedsiębiorca stwierdzi uszkodzenie towaru, jakąkolwiek różnicę pomiędzy dowodem dostawy, dokumentem podatkowym lub fakturą a faktycznie dostarczonym towarem (zwłaszcza pod względem ilościowym,jakościowym i konstrukcyjnym), ma on obowiązek bez zbędnej zwłoki poinforować Sprzedającego.
3. GWARANCJA JAKOŚCI I ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA WADY SPRZEDAWANEGO PRZEDMIOTU (GWARANCJA)
Okres gwarancji rozpoczna się od dnia otrzymania towaru przez Kupującego. Jeżeli zgodnie z prawem na fakturze, dowodzie dostawy lub w sklepie internetowym nie jest wskazany inny okres gwarancji. Sprzedawca udziela gwarancji na okres 24 miesięcy od chwili gdy towar został odebrany przez Kupującego. Do okresu nie wlicza się czasu od skorzystania z prawa z tytułu odpowiedzialności za wady do chwili gdy, gdy Kupujący był zobowiązany do odebrania po dokonanej naprawie. W przypadku wymiany towaru nowy okres gwarancji rozpoczna się z chwilą otrzymania nowego towaru.
4. NIEMOŻLIWOŚĆ REKLAMACJI Z GWARANCJI
Gwarancja nie ma zastosowania i nie można jej dochodzić w następujących przypadkach:
- po upływie okresu gwarancji;
- zużycie towaru spowodowane jego zwykłym użytkowaniem;
- uszkodzenia mechaniczne, uszkodzenia spowodowane nieprawidłową instalacją, niewłaściwą obsługą lub zaniedbaniem systematycznej pielęgnacji;
- towar uległ uszkodzeniu w wyniku użytkowania lub konserwacji niezgodnej z warunkami określonymi w dokumentach "Jak dbać o monety i medale z metali szlachetnych" oraz " Jak dbać o medaliony z metali szlachetych", które znajdują się w dziale Obsługi Klenta na stronie internetowej Sprzedawcy www.aurumpro.cz;
- w przypadku towaru sprzedanego po niższej cenie, gwarancja nie obejmuje wad, za które wynegocjonowano niższą cenę;
- w przypadku towaru używanego, Sprzedający nie odpowiada za wady, odpowiadające stopniowi użytkowania lub zużycia, jakie miał towar w chwili jego odbioru przez Kupującego;
- jeżeli rzeczy przekazane Kupującemu zostały użyte zgodnie w umową przy wytworzeniu towaru, Sprzedający nie odpowiada za wady towaru powstałe na skutek używania tych rzeczy, jeeli Sprzedający nie mogł stwierdzić ich nieprzydatności do wytworzenia towaru, zachowując profesjonalną staranność lub uprzedził Kupującego, a Kupujący nalegał na ich użycie
- Sprzedający nie odpowiada za wady towaru, o których Kupujący wiedział przy zawarciu umowy lub biorąc pod uwagę okoliczności w jakich doszło do zawarcia umowy, chyba że,wady dotyczą cech towaru, które miał posiadać zgodnie z umową.
5. PROCEDURA ZGŁASZANIA I ROZPATRYWANIA REKLAMACJI
-
Kupujący-konsument dostarczy reklamowany towar na własny koszt i własne ryzyko na adres dowolnej placówki sprzedającego, najlepiej do siedziby Sprzedającego. Sprzedawca zaleca dostarczenie reklamowanego towaru wraz z akcesoriami oraz w miarę możliwości w orginalnym lub zastępczym opakowaniu. Sprzedawca zaleca ponadto dołączenie do towaru karty gwarancyjnej, dowodu dostawy lub faktury w celu przyspieszenia procedury reklamacyjnej, jednak zawsze Kupujący ma obowiązek udowodnić, że kupił towar od Sprzedającego.Sprzedawca lub upoważniony przez niego pracownik podejmie decyzję w sprawie reklamacji niezwłocznie, w skomplikowanych przypadkach do trzech dni roboczych. Do terminu tego nie wlicza się czasu właściwego dla rodzaju lub usługi potrzebnego na fachową ocenę wady. W sprawie zgłoszenia reklamacji współpracujący z Klientem-konsumentem sporządza Dowód uwzględnienia reklamacji, w którym poda opis zgłoszonej wady, sposób i termin rozpatrzenia reklamacji. Reklamacja obejmująca usunięcie wady, powinna zostać rozpatrzona najpóźniej w terminie do 30 dni kalendarzowych chyba, że z Kupującym-konsumentem zostanie uzgodniony dłuższy termin. Trzydziestodniowy termin na rozpatrzenie reklamacji rozpoczna się następnego dnia po złożeniu reklamacji przez Kupującego-konsumenta. Po upływie tego terminu Konsumentowi przysługują taki same prawa, jak gdyby chodzilo o wadę, której nie można usunąć.
Po rozpatrzeniu rekalmacji Kupujący otrzyma jeden egzemplarz Dokumentu Przyjęcia Reklamacji, w którym będzie podany sposób rozpatrzenia reklamacji. Wszelkie dalsze roszczenia z tytułu wymiany towaru Kupujący-konsument będzie zgłaszać na podstawie tego Dokumentu.
Jeżeli w trakcie oceny reklamowanej wady Sprzedawca uzna, że reklamacja nie jest zasadna, poinformuje o tym Kupującego bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 30 dni od dnia zgłoszenia reklamacji. Jeżeli uzna reklamację za bezzasadną, odnotuje ten fakt w Dokumencie Przyjęcia Reklamacji.
W przypadku uzasadnionej reklmacji Kupującemu-konsumentowi przysługuje zwrot niezbędnych kosztów poniesionych w związku z realizacją uprawnień z tytułu odpowiedzialności za wady. Indywidualne roszczenia Kupującego-konsumenta z tytułu odpowiedzialności za wady wynikają z faktu, czy reklamowana wadamoże zostać usunięta, czy też nie.
-
Jeżeli jest to wada, którą można usunąć, Kupujący ma prawo do jej bezpłatnego, terminowego i prawidłowego usunięcia, a Sprzedający ma obowiązek usunąć wadę bez zbędnej zwłoki. Jeżeli nie jest to nieproporcjonalne w przypadku wady reklamowaego towaru, która ze względu na swój charakter jest możliwa do usunięcia w inny sposób, Kupujący-konsument może żądać wymiany towaru na nowy, a jeżeli wada dotyczy tylko części towaru,wymiany tej częsci. Jeżeli takie postępowanie nie jest możliwe, Kupujący może zarządać rozsądnej obniżki towaru lub odstąpić od umowy. Kupujący ma prawo wymienić towar lub odstąpić od umowy nawet jeżeli wady są usuwalne, jednak z uwagi na ponowne pojawienie się wady po naprawie lub z powodu większej ilości występujących wad Kupujący, nie może prawidłowo użytkować towar. Za większe występowanie wady uważa się trzecią zasadną i uznaną reklamację tego samego rodzaju lub czwartą ważną i uznaną reklamację innego rodzaju.
- wady nie do naprawienia
Jeżeli jest to wada, której nie można usunąć i która uniemożliwia prawidłowe użytkowanie towaru jako towaru pozbawionego wad, Kupujący ma prawo wymienić towar na nowy lub odstąpić od umowy. Jeżeli jest to wada, nie dająca się naprawić, lecz nie umożliwiająca prawidłowego użytkowania towaru, a Kupujący-konsument nie żąda jej wymiany, przysługuje mu prawo do rozsądnej zniżki z ceny towaru lub może odstąpić od umowy.
-
- Kupujący przedsiębiorca
Kupujący przedsiębiorca ma obowiązek zgłosić Sprzedającemu wadę towaru w sposó dający się wykazać, bez zbędnej zwłoki, po jej stwierdzeniu.
Kupujący przedsiębiorca dostarcza reklamowany towar na własny koszt i ryzyko, na adres dowolnej placówki Sprzedającego , najlepiej do siedziby Sprzedającego. Kupujący przedsiębiorca ma obowiązek dostarczyć reklamowany towar wraz z akcesoriami oraz w miarę możliwości orginalnym lub zastępczym opakowaniu. Sprzedawca zaleca ponadto dołączenie karty gwarancyjnej, dowodu dostawy lub faktury w celu przyspieszenia procedury reklamacyjnej. Kupujący zawsze ma obowiązek udowodnić, że zakupił towar od Sprzedającego.
Pracownik działu reklamacji dokona oceny zgłoszonej wady i zdecyduje o zasadności reklamacji, oraz o tym czy chodzi o istotne poruszenie umowy, czy też nie. W miarę możliwości niezwłocznie. W innym przypadku będzie to zależało od powagi i rozmiaru wady. W związku ze zgłoszeniem reklamacji pracownik Sprzedawcy i Kupujący przedsiębiorca sporządzą Dowód otrzymania reklamacji, w którym poda opis zgłaszanej wady, a także sposób i termin rozpatrzenia reklamacji. Jeżeli w trakcie reklamowanej wady firma sprzedającego uzna, że reklamacja nie jest zasadna, poinformuje o tym fakcie Kupującego przedsiębiorcę bez zbędnej zwłoki. Nie później jednak niż w terminie 30 dni od dnia zgłoszenia reklamacji. Jeżeli uzna reklamację za bezzasadną. odnotuje ten fakt w Dokumencie Przyjęcia Reklamacji.
Indywidualne roszczenia Kupującego przedsiębiorcy z tytułu odpowiedzialności wynikają z faktu, czy umowa została naruszona w sposó istotny, czy też nie, poprzez dostawę reklamowanego wadliwego towaru.
- istotne naruszenie umowy
Umowa jest naruszona w istotny sposób, jeżeli towar ma wady niemożliwe do usunięcia lub dużą ilość wad uniemożliwiających jego prawidłowe użytkowanie.W takim przypadku Kupujący przedsiębiorca może:
- żądać usunięcia wady poprzez dostawę towaru zastępczego, dostawę towaru brakującego oraz żądać usunięcia wad prawnych,
- żądać usunięcia wady, jeśli jest to możliwe,
- zażądać rozsądnego rabatu od ceny zakupu
- odstąpić od umowy.
Kupujący przedsiębiorca ma wybór pomiędzy powyższymi roszczeniami, jedynie wówczas gdy dokona tego w zgłoszeniu wad w trakcie zgłaszania reklamacji lub w terminie 2 dni od dnia tego zgłoszenia. Tak dokonanego wyboru Kupujący nie może zmienić bez zgody Sprzedawcy. Jeżeli Kupujący przedsiębiorca nie dokona wyboru roszczeń w powyższym terminie, przysługują mu roszczenia z tytułu wad towaru jak w przypadku drobnego naruszenia umowy.
- nieistotne naruszenie umowy
Umowa jest naruszona w nieistotny sposób , jeżeli towar ma wady dające się usunąć lub dużą ilość wad, które nie uniemożliwiają prawidłowego korzystania z niego. W takim przypadku Kupujący przedsiębiorca może :
- żądać dostarczenie brakującego towaru lub usunięcia wad.
- poprosić o rabat od ceny zakupu.
Sprzedawca ma obowiązek według własnego uznania usunąć wady, naprawić towar lub dostarczyć towar zastępczy. Odpowiedni termin na usunięcie wad produktu wynosi 30 dni kalendarzowych. W uzasadnionych przypadkach rozsądny termin może zostać wyznaczony przez Sprzedawcę , może się różnić. Jeżeli Kupujący przedsiębiorca nie powiadomi Sprzedającego o swoim sprzeciwie bez zbędnej zwłoki po powiadomieniu o terminie, uważa się, uznawa się, że został on ustalony za porozumieniem. Jeżeli Sprzedający nie usunie wady w wyżej wymienionym terminie( lub w terminie wyżej wymienionym), Kupujący przedsiębiorca może żądać rabatu od ceny zakupu albo odstąpić od umowy. Kupujący przedsiębiorca może odstąpić od umowy tylko wtedy gdy, powiadomi Sprzedawcę o swoim zamiarze przy wyznaczeniu terminu naprawy wady lub w rozsądnym terminie przed wypowiedzeniem umowy. Tak dokonanego wyboru Kupujący nie może zmienić bez zgody Sprzedającego.
Kupujący przedsiębiorca nie może odstąpić od umowy, jeżeli w terminie nie powiadomił Sprzedającego o wadach. Odstąpienie od umowy nie nastąpi, jeżeli Kupujący przedsiębiorca nie będzie mógł zwrócić towaru w stanie, w jakim go otrzymał, z wyjątkiem gdy nie możność zwrotu towaru w stanie w jakim został otrzymany, nie jest spowodowana działaniami lub zaniechania Kupującego przedsiębiorcy, albo jeżeli zmiana stanu towaru nastąpiła w wyniku należycie przeprowadzonych kontroli w celu wykrycia wad towaru.
Jeżeli nastąpiło zmniejszenie wartości zwracanego towaru( nastąpiło częściowe zużycie lub zużycie towaru) , Kupujący przedsiębiorca ma obowiązek wypłacić Sprzedającemu odszkodowanie do wysokości, jaką nabył Kupujący przedsiębiorca dzięki korzystaniu z towaru. W takim przypadku Sprzedający jest uprawniony do potrącenia wartości zużycia lub zużycia towaru, gdy Kupujący przedsiębiorca prosi o zwrot ceny zakupu. Cena zakupu zostaje wówczas zapłacona Kupującemu przedsiębiorcy pomniejszoa o wartość zużycia lub zużycia towaru.
Nadzór nad przestrzeganiem prawa nr. 634/1992 Sb.,o ochronie konsumentów, z późniejszmi zmianami, przeprowadza Czeska Inspekcja Handlowa (www.coi.cz), IČ: 00020869, siedziba w Pradze 2, Štěpánská, 567/15, kod pocztowy 120 00, która zajmuje się również pozasądowym rozwiązaniem sporów konsumenckich wynikających z Umowy Sprzedaży.
- istotne naruszenie umowy
6. REKLAMACJE Z TYTUŁU TOWARU USZKODZONEGO W TRANSPORCIE
W przypadku dostarcznia Kupującemu przesyłki zawierającej towar, która posiada widoczne uszkodzenia, Kupujący ma prawo odmówić przyjęcia przesyłki podając za przyczynę uszkodzenie opakowania. Jeżeli mimo uszkodzenia ją przyjmie lub po usunięciu opakowania stwierdzi uszkodzenie towaru, zalecamy Kupującemu, aby w celu uniknięcia ewentualnych wątpliwościi ewentualnego odrzucenia reklamacji przey Sprzedawcę, niezwłocznie po przyjęciu przesyłki, zgłosił szkodę odpowiedzialnemu przewoźnikowi, w terminie maksymalnie trzech dni roboczych od dnia odebrania towaru i spisał z nim protokół uszkodzenia towaru. Na podstawie tego pisemnego protokolu uszkodzenia towaru oraz wyniku oględzin przewoźnika, Sprzedawca podejmie decyzję o zasadności reklamacji. W przypadku zwłoki Kupującego w zgłoszeniu wady uszkodzonego towaru w trasporcie,Kupujący traci wszystkie roszczenia z tym związane, jakie mógł dochodzić u Sprzedającego.